Person / Aktør:
Barne- og likestillingsdepartementet (Norge)
Barne- og likestillingsdepartementet (Norge)

Innlegg:
Antallet forbrukerklager økte med syv prosent i 2017, viser Forbrukerrådets ferske statistikk. – Jeg er ikke fornøyd med at vi ser en økning i klagestatistikken. Og jeg er bekymret når jeg ser at det stort sett er de samme bransjene – bil, bank og bolig – som går igjen på klagetoppen, sier forbrukerminister Linda Hofstad Helleland. Hun mener disse bransjene nå må rydde opp.

Postet:
2018-04-18 12:00:20

Delt innhold:
Forbrukere klager mest på bil, bank og bolig, viser samlet klagestatistikk for 2017 : Forbrukerrådet
Samlet klagestatistikk for forbrukerområdet i 2017 viser at folk klager mest på bil, bank og bolig. Størst økning er det innenfor helseområdet på grunn av helserelaterte abonnementsfeller. Klager på dagligvarer, kosmetikk og klær går mest ned.